انواع استخر پرورش ماهی

ساخت انواع استخر پرورش ماهی و آبزیان با ژئوممبران : آسان ، کم هزینه ، مقاوم ، با دوام

روش ساخت انواع استخر پرورش ماهی:

  • استخرهایی که بر روی فریم اجرا می شوند
  • استخرهایی که بر روی بستر خاک اجرا می شوند

پوشش های جدید ژئوممبران به دلیل استفاده از فن آوری نانو دچار جلبک و خزه نمیشود و به دلیل انعطاف پذیری بالا ، در اشکال هندسی مختلف قابل اجراست،

آموزش پرورش ماهی

برای ساخت استخر پرورش ماهی نیاز به تجهیزات وملزومات خاصی دارید.
استخرهای پرورش ماهی نیاز به تعدادی تجهیزات و وسایل نگهداری و مراقبت دارند که باید تهیه شوند و پس از ساخت استخر در محل مناسب خود نصب شوند تا هر یک در زمان مناسب خود مورد بهره برداری و استفاده ی مقتضی قرار گیرند. هر کدام از این تجهیزات کار منحصر به فردی را برای تسهیل روند پرورش ماهی بر عهده دارند که حسن انجام این کارهای مشخص توسط این دستگاه ها متضمّن کیفیت تولید در پروسه ی پرورش ماهی خواهد بود.

ملزمات پرورش ماهی

اولین مرحله ساخت استخر پرورش ماهی: ساده ترین روش برای ساخت استخر استفاده از ورقهای ضدآبی است که ضمن نگهداری آب و جلوگیری از ایجاد جلبک ، برای آبزیان بی خطر باشد . لذا حتما قبل از خرید ورق از فروشندگان ، تاییدیه شیلات مبنی بر بی ضرر بودن این عایق برای آبزیان را درخواست نمایید.

شرکت دکاموند از تولیدکنندگان نمونه کشوری است که با دریافت تاییدیه از موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ، عایقی مناسب برای پرورش ماهی تولید می نماید.

یکی دیگر از ملزومات پرورش ماهی دماسنج است
دماسنج وسیله ای است که جهت اندازه گیری دمای هوا و دمای آب بکار میرود.دمای آب یکی از عوامل اصلی در پرورش ماهی قزل آلا میباشد که باید روزانه اندازه گیری شود. دمای مناسب آب جهت پرورش ماهی قزل آلا بین 18-8 درجه سانتیگراد است.

دو نوع دماسنج در بازار وسایل آزمایشگاهی موجود میباشد:

- دماسنج جیوه ای

- دماسنج الکلی

پرورش دهنده عزیز دماسنجی را از بازار تهیه نمایید که دمای 10 درجه زیر صفر تا حداکثر 50 درجه بالای صفر را نشان دهد و همچنین بتوانید به راحتی اعداد آن را بخوانید.ضمناً دماسنج را در محل مناسب قرار دهید تا از ضربه خوردن و شکستن در امان باشد.


ترازو

وسیله ای است که جهت وزن کردن غذای ماهی و همچنین وزن کردن و بدست آوردن وزن متوسط ماهیـان در طول دوره پرورش بکار میرود. تـرازو انواع مختلفی دارد که شامل ترازوی دوکفه ای، عقربه ای و الکتریکی است که بهتـرین آن جهت مزارع پرورش ماهـی ، ترازوی عقربه ای دقیق یا ترازوی دو کفه ای میبا شد.


تخته زیست سنجی

برای اندازه گیری طول ماهـی ها آن ها را روی تخته زیست سنـجی قرار داده و طول آن ها را اندازه گیری میکنیم
سا چوک

وسیله ای است که جهت نمونه برداری از ماهیان زنده موجود در استخر و یا برداشت ماهیان تلف شده در کف و یا روی آب بکار میرود و از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

- قاب فلزی
- توری نخی متصل به قاب
- دسته چوبی
معمولا قطر قاب فلزی (مفتول) 2 سانتی متر و قطر محیط آن 35 سانتی متر میباشد.اندازه چشمه توری بستگی به اندازه ماهیان موجود در استخر دارد
فرچه

وسیله ای است که جهت تمیز کردن دیواره ها و کف استخرهای بتونی پرورش ماهی بکار میرود


رقم بندsorter

وسیله ای است که جهت جدا کردن ماهیان با اندازه های مختلف بکار میرود.همانطور که میدانید همه ماهیان به یک اندازه رشد نمیکنند و در مراحلی از پرورش بایستی ماهیان ریز را از ماهیان درشت جدا کنیم تا بتوانیم غذای مناسب هر کدام را جداگانه بدهیم و همچنین ماهیان درشت ماهیان ریز را نخورند.

رقم بند انواع مختلفی دارد که ساده ترین آن شامل دو قسمت اصلی است

- قاب مستطیل شکل از جنس چوب یا آلومینیوم

- میله ها از جنس پولیکا یا آلومینیوم

ماهیان موجود در استخررا بتدریج با ساچوک گرفته و درون رقم بند می ریزیم و بدین ترتیب ماهیان ریز از رقم بند میگذرند و ماهیان درشت باقی می مانند هرچه وزن ماهیان بالاتررود فاصله بین میله ها را باید بیشتر کنیم

کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 36218003 - 026 و یا با شماره همراه 09128121814 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس

درخواست تماس

برای درخواست مشاوره؛ لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید:

شماره تماس(*)
شماره تماس وارد شده صحیح نمی باشد.

برای ارسال نظر کلیک کنید
  • نظری ارسال نشده است

ویژه ها

  • نظری ارسال نشده است

پسندها

  • نظری ارسال نشده است

تذکر

هرگونه استفاده از مطالب و تصاویر شرکت دکاموند بدون ذکر منبع و بدون اطلاع از این شرکت پیگرد قانونی دارد.

مطالب مرتبط

استخر پیش ساخته ایرتکس

استخر پرتابل پرورش ماهی

چادر مسافرتی اتومات و ضد آب سرا

محاسبه آنلاین حجم استخر مستطیل

حجم مخزن مستطیل شکل

محاسبه آنلاین حجم استخر دایره ای

حجم استخر دایره ای