ساخت سد خاکی

ساخت سد خاکی

استفاده‌ بهینه‌ از منابع موجود آبی در كشورمان كه‌ از نظر اقلیمی‌ دارای‌ وضعیت‌ خشك‌ تا نیمه‌خشک‌ است‌ از اهمیت‌ فراوانی‌خصوصا در حوزه‌ی فعالیت‌های كشاورزی برخوردار است‌. بهره‌برداری‌ بهینه‌ از این‌ منابع‌ آبی‌ برای این منظور جز با توجه‌ كامل‌ به‌ معیارهای‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ ممكن‌ نیست‌ . ساخت سد خاکی یکی از گزینه‌ها برای ذخیره منابع آبی موجود بشمار می‌رود.

روش‌های‌ بهره‌برداری‌ از منابع‌ آب‌ ، خصوصاً منابع‌ آب‌ سطحی‌ مانند رودخانه‌ متفاوت‌ است‌ ، هرکدام‌ ازاین‌روش‌ها دارای‌ ویژگی‌های‌ خاص‌ بوده‌ و در شرایط‌ متفاوت‌ رودخانه‌ و زمان‌های‌ برداشت‌، عملكردهای‌ متفاوتی‌ را از خود نشان‌ می‌دهد .

بررسی‌ هریک ازاین‌روش‌ها علاوه‌ بر مقایسه‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ نقاط‌ قوت‌ و ضعف‌ را نمایان‌ ساخته‌ و می‌تواند در انتخاب‌ روش‌ برداشت‌ در شرایط‌ مختلف‌ منطقه‌ و رودخانه‌ مؤثر باشد و حداقل‌ مشكلات‌ را در بهره‌برداری‌ ایجاد نماید.

سدها سازه‌هایی‌ هستند كه‌ در مسیر رودخانه‌ و برای‌ ذخیره‌سازی‌ منابع‌ آب‌ رودخانه‌ها احداث‌ می‌شوند . به‌طورکلی‌ سدها به‌منظور استفاده‌ آب‌ ذخیره‌شده‌ در پشت‌ آن‌ها برای‌ آبیاری‌، شرب‌ انسان‌ و دام‌، تولید نیروی‌ برق‌، جلوگیری‌ از طغیان‌ها و سیلاب‌های‌ و جلوگیری‌ از صدمه‌ زدن‌ به‌ تأسیسات‌ و روستاهای‌ پایین‌دست‌ و فرسایش‌ و تخریب‌ آبخیز كاربرد دارند.

ساخت سد و آب‌بند به روش‌های مختلفی انجام می‌پذیرد ، مانند ساخت سد بتنی و یا سیمانی که بسیار پرهزینه و زمان‌بر می‌باشد ، برای ساخت سد از روش‌های نوین نیز می‌توان بهره گرفت، مانند استفاده از ورق‌های ضدآب و مقاوم که در محل سد و به‌عنوان آب‌بند قرار می‌گیرند. این ورق‌ها کاملاً مقاوم و انعطاف‌پذیر می‌باشند و در مدت‌زمان بسیار کوتاه بر روی سد خاکی نصب می‌گردند.

کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 36218003 - 026 و یا با شماره همراه 09128121814 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس

درخواست تماس

برای درخواست مشاوره؛ لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید:

شماره تماس(*)
شماره تماس وارد شده صحیح نمی باشد.