پوشش ژئوممبران

پوشش ژئوممبران

استفاده پوشش ژئوممبران برای عایق‌بندی استخرهای خاکی: از گذشته تا اکنون از عایق‌های مختلفی برای جلوگیری از نفوذ آب به زمین و هدر رفت آن استفاده‌شده است. روش‌هایی مانند کاهگل نمون کف و دیواره استخر، سیمان، سنگ و سیمان، ایزوگام، دوغاب و روش‌های مختلف دیگر که بسته به شرایط محلی منطقه استخر ذخیره آب و میزان بودجه تعیین‌شده متفاوت است. اما این پوشش‌ها هرچند باعث کاهش هدر رفت و نفوذ آب در استخرهای خاکی می‌شوند، اما همچنان تلفات آب از استخر وجود دارد. همچنین پوشش‌هایی که عایق‌بندی بیشتری دارند (بتن یا سنگ و سیمان) هزینه بالایی دارند. این پوشش‌ها معمولاً هرچند وقت یک‌بار نیاز به تعمیر و نگهداری دارند.

پوشش‌های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر عایق‌بندی بسیار بالای استخر خاکی (تقریباً ۱۰۰ درصد نفوذناپذیر)، از قیمت مناسب و عمر مفید طولانی نیز برخوردار است. این پوشش‌ها ژئوممبران و ژئودکاموند نام دارند که چون معمولاً به‌صورت رول تولید می‌گردند، به ورق ژئوممبران و ورق ژئودکاموند نیز معروف هستند.

قیمت و هزینه اجرا و نصب ورق‌های ژئوممبران و ژئودکاموند در مقایسه با پوشش بتنی یا سیمانی، بسیار پایین‌تر بوده و کمتر از نصف می‌باشد. ضمن این‌که این ورق‌ها از طول عمر بسیار بالاتری برخوردارند و در مقابل سرما و گرما و نیز تابش نور خورشید مقاوم هستند.

نصب پوشش ژئوممبران و ژئودکاموند نیز بسیار سریع‌تر از سایر روش‌هاست. بنابراین هزینه احداث استخر آب‌خاکی با پوشش ژئوممبران و پوشش ژئودکاموند بسیار به‌صرفه‌تر است.

همچنین می‌توان از پوشش ورق ژئوممبران و ژئودکاموند برای استخرهای سیمانی یا عایق‌های دیگر استفاده کرد. یعنی اگر شما استخری دارید که پوشش آن سیمان است (یا عایق دیگر) می‌توان روی آن با استفاده از این پوشش‌ها نیز یک پوشش عایق اضافه نمود. با این کار شما هم عایق‌بندی استخر خود را افزایش داده‌اید، هم دیگر نیازی به تعمیر و نگهداری پوشش استخر و صرف هزینه در آینده نیست.

از هر دو پوشش ژئوممبران و ژئودکاموند برای احداث استخرهای ذخیره آب استفاده می‌شود. این دو پوشش دارای ساختاری متفاوت نسبت به هم هستند و در عین کاربرد یکسان دارای ویژگی‌های مختص به خود هستند. به‌عنوان‌مثال پوشش ژئوممبران تا حدودی خشک و انعطاف‌پذیری آن کمی مشکل است اما ساختار پوشش ژئودکاموند از نوعی الیاف بسیار مقاوم تشکیل‌شده که همین امر باعث انعطاف‌پذیری بالای پوشش گردیده است. و یکی از تفاوت‌های این دو پوشش در نحوه اجرای آن‌هاست که در پوشش ژئوممبران ورق‌ها در محل اجرای استخر برش و پرس می‌گردند ولی پوشش ژئودکاموند در محل کارخانه برش و پرس می‌گردد سپس کار به‌صورت یکپارچه به محل اجرا منتقل می‌شود.

قیمت ساخت استخر کشاورزی با ورق ژئوممبران ایرانی

احداث استخر کشاورزی با ژئوممبران ایرانی

تولید کننده ژئوممبران ایرانی

مزایا و معایب استخر ژئوممبرانوزن مخصوص ژئوممبران

نحوه اجرای ژئوممبرانفروش ژئوممبران

ژئوممبرانتولیدی ژئوممبران

پوشش ژئوممبران

عایق ژئوممبران

ژئوممبران گیره دار

ژئوممبران PVC

ژئوممبران پلی‌اتیلنPE

ژئوممبران پلی‌اتیلن سنگین

ژئوممبران LLDPE

دستگاه جوش ورق ژئوممبران

تولید ژئوممبران در ایران

نصب ژئوممبران

ژئوممبران چیست

تولیدی ژئوممبران

پوشش ژئوممبران

عایق ژئوممبران

کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 36218003 - 026 و یا با شماره همراه 09128121814 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس

درخواست تماس

برای درخواست مشاوره؛ لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید:

شماره تماس(*)
شماره تماس وارد شده صحیح نمی باشد.