پرورش ماهی در استخر کشاورزی

آیا پرورش ماهی در استخر کشاورزی امکان پذیر است ؟ چگونه در استخر کشاورزی خود ماهی پرورش دهیم ؟ مزایای پرورش ماهی در استخر کشاورزی چیست ؟

پرورش ماهي در استخر کشاورزی ، موجب مي شود آب خروجي از استخر، غني شده واملاح مورد نياز گیاه را، به صورت محلول، از طريق آوندها به گیاه برساند. نتيجه اين اقدام، افزايش توليد محصولات كشاورزي - با كيفيت بهتر- خواهد بود. اين موضوع، در مورد چند نوع محصول گياهي نظير؛ يونجه ، برنج وچغندر قند آزمايش شده، كه جواب تمام آن ها، مثبت بوده است.
از سوي ديگر، پرورش ماهي دراستخر کشاورزی، ميزان مصرف كود را تا حدودي كاهش مي دهد كه از نظر زيست محيطي نيز نكته اي قابل توجه است.
همچنين، پرورش ماهي در استخر کشاورزی براي كشاورز سود اقتصادي به همراه داشته و مي تواند بسياري از هزينه هاي جنبي او را به آساني جبران كند. حدوداً به ازاي هر كيلوگرم توليد ماهي، ۱۵۰۰ تومان سود، عايد كشاورز مي شود.
مزيت مهم ديگر، توليد و ورود گوشت ماهي - به عنوان غذاي سلامتي- در سبد غذايي خانوار روستايي و شهري است. امروزه، مصرف سرانه آبزيان، يكي از شاخص هاي مهم جهاني در توسعه كشورها به شمار مي رود.

مزایای پرورش ماهی در استخر کشاورزی :

- افزایش بهره وری منابع آبی

- تولید گوشت ماهی به عنوان غذای سلامتی

- ایجاد اشتغال ،کمک به اقتصاد خانوار و کشور

- بهبود تولیدات زراعی و باغی از طریق غنی شدن آب کشاورزی

کاربر گرامی؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان؛ با شماره تلفن 36218003 - 026 و یا با شماره همراه 09128121814 تماس حاصل فرمایید و یا با استفاده از فرم زیر؛ درخواست تماس نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

درخواست تماس

درخواست تماس

برای درخواست مشاوره؛ لطفا شماره تماس خود را وارد نمایید:

شماره تماس(*)
شماره تماس وارد شده صحیح نمی باشد.